• April
  • 10 april: De Staat van het Onderwijs 2019

    Woensdag 10 april 2019 vindt het congres De Staat van het Onderwijs 2019 plaats. Op deze dag presenteert de Inspectie van het Onderwijs de bevindingen uit de gelijknamige publicatie. De Staat van het Onderwijs 2019 wordt uitgereikt aan de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Daarnaast bevat het congres een programma met interactieve workshops en andere sessies. Hierin wordt u de gelegenheid geboden om in dialoog te gaan over de bevindingen uit De Staat van het Onderwijs.

    Meer informatie en aanmelden →

  • Mei
  • 23 mei: Congres Jeugd in Onderzoek 2019

    De 15e editie van Jeugd in Onderzoek vindt op donderdag 23 mei 2019 plaats in Hotel Casa Amsterdam. Daar inspireren jeugdprofessionals, beleidsmedewerkers, wetenschappers en schoolleiders en -bestuurders elkaar door kennis en ervaringen uit te wisselen, om de ondersteuning aan jeugd en ouders te verbeteren.

    Kennisuitwisseling en onderling netwerken staan centraal tijdens Jeugd in Onderzoek. Traditiegetrouw herkent u drie thema’s in het programma:

    • Wat werkt voor wie en waarom
    • De kracht van preventie in het sociale domein
    • Verbinding onderwijs-jeugdhulp

    Naast de drie vaste thema’s kent het programma een jaarlijks wisselend thema. Dat thema wordt aangedragen door de universiteit die optreedt als ambassadeur van het congres. Voor 2019 heeft de Rijksuniversiteit Groningen het extra thema bepaald: Het effect van stress bij opvoeden en opgroeien.

    Lees verder →

  • Juni
  • 3 juni 2019: Nationaal Congres Onderwijs, Ouders & Jeugdhulp

    Het gaat allemaal om het kind dat iets extra’s nodig heeft, maar hoe pakken we dit samen aan? Moeten we ons wel de vraag stellen of iets óf “onderwijs” óf “zorg” is? Hoe komen we tot een gezamenlijke visie, hoe spreken we elkaars taal en hoe komen we dan tot een integraal aanbod over de grenzen van beide sectoren heen?

    Dit congres, op 3 juni bij de Reehorst in Ede, stelt deze vragen en probeert hier samen met u antwoord op te geven. Met de wetenschap dat het in iedere regio anders georganiseerd is, belichten wij in de parallelsessies vanuit verschillende perspectieven de meest inspirerende voorbeelden uit de praktijk. Maar u weet ook: mooi voorbeelden zijn niet genoeg. Veel belangrijker zijn handvatten voor concrete werkwijzen voor u als zorg- én onderwijsprofessional. En díe bieden we u dan ook.

    Meer informatie →